SimLab Push-Pull Rally Shifter

Η αίσθηση, το immersion που λέμε και στα Ελληνικά, είναι ένας πολύ σοβαρός παράγοντας στο simracing.
Έτσι λοιπόν, ψαχνόμουν πολύ καιρό για ένα Push-Pull shifter το οποίο θα μου έδινε την αίσθηση μιας εποχής πολύ σημαντικής για την ιστορία των rallycars από το 2002 όταν πρωτοεμφανίστηκε ένα ηλεκτρουδραυλικό σύστημα επιλογής των ταχυτήτων από την Peugeot στο 206 WRC. Το σύστημα αυτό ήταν ουσιαστικά 2 στεφάνες, πάνω και κάτω από την στεφάνη του τιμονιού, με τις οποίες μπορούσε ο οδηγός να επιλέγει τις ταχύτητες. Ο λόγος που παρουσιάστηκε προφανής… Μα φυσικά το κυνήγι του απόλυτου χρόνου!
Το σύστημα αυτό εξελίχθηκε μέσα από την εμπειρία των αγώνων και έφτασε να έχει μια ενιαία μορφή μέχρι την εμφάνιση των Υβριδικών WRC αυτοκινήτων το 2021-2022.

Αρκετά όμως με την “πραγματική” ιστορία και πάμε να δούμε την δική μου ιστορία.
Η Γερμανική Ascher Racing (πολύ σοβαρή και ποιοτική εταιρία), παρουσίασε πριν χρόνια μια πολύ καλή κατασκευή, την καλύτερη, η οποία μπήκε πολύ γρήγορα στο στόχαστρο μου για αγορά, αλλά από την μια το κόστος της (έβγαινε πάνω από €300 τότε το πλήρες set), από την άλλη ότι ο εξοπλισμός μου τότε είχε ακόμα σοβαρές ελλείψεις, κατέληξαν να χάσω το προϊόν το οποίο καταργήθηκε.

Αφού έφτασα τον εξοπλισμό μου σε ένα πολύ καλό επίπεδο για τα δικά μου δεδομένα, ξεκίνησέ ένα “ανελέητο” ψάξιμο για την αγορά ή ακόμα και την κατασκευή ενός τέτοιου push-pull shifter. Τι email έστελνα στον Ascher, τι έψαχνα όλα τα forum με αγγελίες πώλησης μεταχειρισμένων, τι ψαχνόμουν με σχέδια 3d printed. Όλα μαζί.
Τον τελευταίο χρόνο βρήκα μια “σοβαρή” Κινέζικη πρόταση (http://www.simdid.cn/WRCPush-PullPaddleShifter/) και μετά από το καθιερωμένο ψάξιμο, το αγόρασα. Πολύ καλή και τίμια κατασκευή, με κάποια ελάχιστα εργονομικά θεματάκια.
Στα μέσα του καλοκαιριού και ενώ ήδη η SimLab είχε λανσάρει την δική της πρόταση και εγώ και ΠΑΛΙ δεν είχα αγοράσει και το προϊόν ήταν out of stock, είδα μια Πολωνική πρόταση κλώνο του Ascher Racing συστήματος (https://simline.eu/en/product/push-pull-shifter-wrc/) και μπήκα στο πειρασμό να το δοκιμάσω αγοράζοντάς το.
Τότε ένα βράδυ του Αυγούστου, ο Νίκος (aka Racingsimulationgames) σε μια συζήτηση μας μου είπε ότι βρήκε σε stock και αγόρασε από ένα Ολλανδικό simracing eshop, το Push-Pull shifter από την SimLab Εννοείται ότι παρήγγειλα αμέσως ένα από τα οκτώ διαθέσιμα κομμάτια που είχε!!!
Μετά από ένα δεκαήμερο παρέλαβα και από την συσκευασία κατάλαβα ότι το περιεχόμενο θα ήταν πολύ καλό!

Η κατασκευή είναι πολύ ποιοτική (η βάση είναι μεταλλική και περιλαμβάνει 3 διαφορετικά μήκη ώστε να μπορεί να λειτουργήσει σχεδόν με όλα τα μήκη wheel extension που κυκλοφορούν, το σύστημα των 2 διακοπτών εδράζεται σε κατασκευή από αλουμίνιο, η σκανδάλη είναι από χοντρό carbon και το καλώδιο USB είναι αρκετά μακρύ και έχει γωνιακή σύνδεση πάνω στον controller της κατασκευής. Τέλος υπάρχει manual και μπορείς να βρεις εύκολα ότι χρειαστείς στο YouTube κλπ.)
Η τοποθέτηση έγινε άμεσα και σχετικά εύκολα, αν και στο δικό μου setup χρειάστηκε να κάνω κάποιες προσθήκες και αλλαγές στον τρόπο στήριξης του.
Κανένας όμως δεν θα χρειαστεί πάνω από 10 λεπτά να τοποθετήσει και να προσαρμόσει το shifter στο rig του (εάν έχει SimLab P1-X δεν θα χρειαστεί ούτε 5 λεπτά).
Επίσης πολύ εύκολα και γρήγορα βρίσκει την ιδανική θέση του σε σχέση με το χέρι και το τιμόνι σου, καθώς η συσκευασία περιλαμβάνει τα πάντα μέσα.
Μετά από την τοποθέτηση του, το shifter είναι σχεδόν plug&play και αναγνωρίστηκε αμέσως από το pc μου. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν ένα καλιμπράρισμα το οποίο γίνεται πανεύκολα.

Περνώντας στην “δράση” το shifter είναι απλά τέλειο! Ιδανικό μήκος της carbon σκανδάλης, αλλαγές ταχυτήτων πατώντας σε όλο το μήκος και πλάτος της μεγάλης carbon σκανδάλης, αθόρυβο και γενικά δίνει όλα όσα υπόσχεται και είχα διαβάσει και δει στα διάφορα reviews. Για εμένα η σύγκριση ήταν αναπόφευκτη, αφού όπως προανέφερα, είχα και την εμπειρία των άλλων 2 Push-Pull shifters, με σαφέστατο “νικητή” αυτό. Το immersion είναι άπαιχτο και αμέσως μόλις συνηθίσει ο εγκέφαλος σου την διαφορά του να τραβάς και να σπρώχνεις και επιπλέον να χειρίζεσαι και το χειρόφρενο όλα με το δεξί χέρι, από το μόνο να τραβάς και με τα δύο χέρια, έρχονται και οι καλοί χρόνοι!
Ένα μήνα μετά είμαι ακόμα περισσότερο ικανοποιημένος και δεν το αλλάζω με τίποτα. Θεωρώ ότι για όποιον θέλει να δώσει τα χρήματα που κοστίζει (€200 περίπου), θα ανταμειφθεί (εάν υπάρχει αυτή η έννοια στο χόμπι μας) με όλη την εμπειρία που θα πάρει από την κατασκευή!

Το μόνο σημείο που για εμένα χρειάζεται βελτίωση, είναι η “σκληρότητα” των μαγνητών και άρα όλης της αίσθησης των αλλαγών των ταχυτήτων. Θεωρώ ότι αυτό θα μπορεί να γίνει πανεύκολα με την αλλαγή των 4 μαγνητών που έχει συνολικά (2 σε κάθε έναν από τους 2 διακόπτες).

Είναι μια αναβάθμιση-πολυτέλεια, που όμως την προτείνω ανεπιφύλακτα!